Kaliteye Merhaba - izkalite

T.C.
İzmir Valiliği
İl Kalite Koordinasyon Kurulu
İçeriğe git

Ana menü:

Gündeme Dair;

Hakkımızda > Kaliteye Merhaba

Kaliteye Merhaba


İnsanlar en temel, en yaşamsal ihtiyaçlarını gidermek üzere tükettikleri/tüketecekleri mal ve hizmetleri satın alırken iyi ve güler yüzlü memnuniyet verici muameleye muhatap olmayı tercih ederler. Satın alınan mal ve hizmet beklentileri karşılıyorsa, standartlara uygun, beklentilerin üzerinde ise kaliteli olarak niteleyebiliriz. Bu nedenle ihtiyaç sahipleri tercihleri, öncelikle standarda uyan, sonraki aşamada ise kaliteli olması yolunda kullanır. Bu mal ve hizmetlerin satın alınmasında da satıcının veya müessesenin her yönüyle güven vermesi, güler yüzlü olması, iyi hizmet vermesine dikkat edilir. Buna müşteri memnuniyeti diyebiliriz. Özel yaşamda müşteri (ihtiyaç sahipleri) memnuniyetinin oluşmadığı mal ve hizmetleri bedel ödeyerek tercih etmezler. Zaten kıt olan kaynaklarını kullanmazlar. Bir başka anlatımla para ödeyerek kalitesiz, memnuniyet verici olmayan mal ve hizmetleri satın almazlar.

Kamusal yaşamda ise durum farklıdır. Zira henüz satın alınmayan kamusal mal ya da hizmetin bedeli vergi olarak peşin ödenmektedir. Yani birey olarak gelirinin bir kısmını henüz mal ve hizmet alınmaksızın kamuya aktarım söz konusudur. Bundan sonra kaynağın verimli kullanımı üretilen mal ve hizmetlerin kaliteli sunumu kamunun görevidir.


Kamu bu görevi yerine getirirken kendine emanet edilen kaynağı verimli kullanmak, vatandaşın tercihlerindeki öncelikle doğrultusunda mal ve hizmet üretip, sunmak, şeffaf olmak ve sonunda hesap vermek durumundadır. Bu faaliyetlerin sonucunda kendisinden hizmet alanları ve çalışanlarını dolayısıyla toplumu memnun edebilmektir.


Bu durumda Kamu Kurumlarımız çalışanını, hizmet alanını ve toplumu memnun edebilmiş midir? Memnun edebilmişse ne kadar edebilmiştir. Ölçüsü nedir? Bu memnuniyetleri sağlayabilecek yapıya sahip midir? Değilse nasıl iyileştirilebilir? Gibi birçok soru gündeme gelmektedir. Bu soruların yanıtlarını ancak verilerle ortaya koyabiliriz. Kurumların sahip oldukları yapı o mal ve hizmeti vermeye, çalışanları ve toplumu memnun etmeye yeterli kriterde midir? Kurumlar sahip olduğu yapıyla(girdi kriterleri de diyebiliriz) hizmet alanı, çalışanı, toplumu memnun edebilmiş mi? Bununla ilgili veri elde edilen çalışmalara da Özdeğerlendirme çalışmaları diyebiliriz.


İşte bu Özdeğerlendirme çalışmalarını koordine etmek tüm Kurumlarla birlikte geliştirmek, hatta projelendirilip dijital ortamda otomatik olarak yapılmasını sağlamak Merkez- İl- İlçe olarak yaygınlaştırmak üzere Valiliğimiz bünyesinde İl Kalite Koordinasyon Kurulu oluşturulmuş ve 9 yıldır gelişerek faaliyetini sürdürmektedir.

Bu yılkı Kurumlarla birlikte yapılan Özdeğerlendirme çalışmaları tamamlanmak üzeredir. Çalışmaların sonuçları ise gelecek yılın başlarında tasnif ve analiz edilecektir. Çalışmalarınızın iyi sonuçlar vermesi dileğiyle; tüm Kurumlarımızın yöneticilerinin, çalışanlarının ve hizmet alanlarının YENİ YILINI KUTLARIM...


Mahmut AKYİĞİT
İl Kalite Koordinasyon Kurulu Koordinatörü

Ana Sayfa | Hakkımızda | Paydaş Kurumlar | İzmir Valiliği | Kurumsal | İletişim | Genel Site Haritası
© 2017 İzmir Valiliği İl Kalite Koordinasyon Kurulu 855 Sok. No: 40 Konak / İZMİR
Tel: 0 232 455 14 00 & Dahili: 1328 Faks: 0 232 455 14 00 Eposta :izmirkamudakalite@gmail.com
İçeriğe dön | Ana menüye dön